برای طرح سوال و دسترسی به آموزش ها  کانال ما در تلگرام بپویندید  

برترین توزیع های لینوکس در کاربری های مختلف ۲۰۱۴

اگر می خواین وارد دنیای لینوکس بشوید اگر تو انتخاب توزیع شک دارین این یادداشت میتونه کمکتون کنه تا انتخاب بهتری داشته باشید، در اینجا ما با قضاوت عادلانه ای سعی می کنیم  و یه چشم اندازی از ورود به این دنیای قشنگ به شما بدیم تا مثل ما اولش سر در گم نشید، در اینجا ما ۱۰ تا از لینوکس های برتر سال یعنی top ten رو معرفی می کنیم و معمولا ثابت هستند از سال های قبل مگر یه نسخه جدید و شاخ تر بیادش البته این رتبه بندی بر اساس کاربریشون هستش نه یک موضوع ثابت.

قشنگ ترین لینوکس

در بین لینوکس های معرفی شده قشنگ ترین توزیع Bodhi Linux هستش که این توزیع رو به شخصه دوسش دارم، به دو علت اساسی هم زیبایی ظاهری داره و هم خیلی سبک و مناسب سیستم های قدیمی و جدید هستش و اما این توزیع برای اونایی هستش که خیلی به قشنگی محیط سیستم عاملشون اهمیت میدن و سبک بودن سیستم عامل براش در کنارش خیلی مهم هستش

توضیحات فنی:

Bodhi بر پایه Ubuntu هستش و توسعه دهنده های محدودی داره و امکان توقف توسعه اش هستش اما از بدو تولد خوب روی کار باقی مانده در بیان رتبه های اصلی تقریبا رتبه ۲۰ رو بین حدود ۲۰۰ توزیع داره و تمامی امکانات اصلی اوبنوتو رو داراست و از برنامه دسکتاپ Enlightenment استفاده می کنه و از نظر live سطح متوسط داره.

سایت سازنده اش : http://www.bodhilinux.com

اما تصویر از محیط سیستم عامل:

Bohdi-desktop-linux-2

 

 

بهترین توزیع لینوکس برای ویندوزی ها و کاربران مبتدی

mint یه نسخه با ظاهر گرافیکی خوب و تقریبا سبک و خیلی شبیه به ویندوز خیلی کمتر نیاز به ترمینال در مینت دارین و این نسخه رو من خودم زیاد دوست ندارم چون احساس لینوکس بودن زیاد بهم دست نمیده خیلی شبیه ویندوز هستش و به طور خودکار خیلی برنامه کاربردی و مورد نیاز هم داره برای کسایی که با ویندوز کار کردن و اما تو زمینه کاستومایز کردن یا همون سفارشی سازی غیر قابل مقایسه با ویندوز هستش دستتون توش خیلی باز هستش و کلی بازی میتونین در بیارین فقط موقع نصب حواستون باشه هاردتون رو کلا یک پارچه نکین قبل نصب مراحل نصب رو مطالعه کنید.

مشخصات فنی:

Mint بعد از ابوبنتو پر کاربردترین نسخه لینوکس نصبی روی سیستم کاربران در دنیا هستش و بر پایه Ubuntu هستش و اما نسبت به معروفیت رتبه دوم رو داراست و انتشارش تقریبا بر مبنای ابونتو هستش و اما از لحاظ live باز این هم رتبه متوسط داره و از نظر امنیت تقریبا ضعیف تر هستش به نسبت نسخ مثل آرچ و اما نوع دسکتاپ پیش فرضش Cinnamon هستش من خودم با این دستکاپ تستش نکردم نسخه مینت با دسکتاپ Xfce رو نصب کردم ولی تقریبا سبک هستش‌واین توزیع توسعه دهنده های زیادی داره.

سایت توسعه دهنده mint:

http://linuxmint.com/

تصویری از محیط مینت:

 

 بهترین لینوکس دسکتاپ

در بین لینوکس های دسکتاپ یعنی برای کاربری عمومی بهترین نسخه حتی از نظر خوده منتقد های اروپایی-امریکایی زوبنتو یا Xubuntu هستش چون که رویکرد این برنامه فقط برای desktop هستش و سعی کردن بهترین کاربری  برای کاربران عمومی رو فراهم کنند.

مشخصات فنی:

این لینوکس بر پایه ubuntu هستش و از نظر معروف بودن رتبه ۱۷ رو در بین لینوکس های دیگه داره و از برنامه دسکتاپ Xfce استفاده می کنه و تقریبا سبک هست ولی از نظر من کمی بی روح و خشک هست مثل ویندوز لانگ هورن اگر به یاد داشته باشید و معمولا با ابونتو منشتر میشه و سرعت بالا اومدن زیادی داره.

سایت سازنده: http://www.xubuntu.org

اما تصویر از محیط این لینوکس:

 

بهترین توزیع برای لپ تاپ

لینوکس Lubuntu یعنی ابونتو برای لپ تاپ هستش نسخه بسیار خوش دستی هستش برای لپ تاپ ها هستش این نسخه از ویژگی های بسیار مناسبی که داره این که تو شارژ باتری بسیار کم مصرف و با قابلیت کار کردن باتری طی زمان طولانی هستش و رابط کاربری سبکی داره و خیلی کم از کارت گرافیک کار میکشه و شاید در برابر ویندوز ۷ میشه گفت ۱۷۰٪ شارژ بیشتر نگه میداره  و تو استفاده از تاچ پد لپ تاپ به جای موس اختیاراتی جالبی دارین.

مشخصات فنی:

این هم از اسمش مشخص هستش از بر پایه اوبنتو هستش و انتشارش با اوبنتو صورت میگیره و از برنامه LXDE برای دستکاپ استفاده می کنه که موججب سبک و کم مصرف شدنش هست و اما OpenBox  هم که دسکتاپ سبکی هستش استفاده می کنه و برای لپتاپ های با سخت افزار کم قدیمی مناسب هستش به طوری که قدیمی بودن سیستم رو حس نمیکنین و از نظر استفاده لایو درجه متوسطی داره و رتبه ۱۴ رو از نظر معروفیت داره.

و سایت سازنده اش:

http://lubuntu.net/

و تصویری از محیط lubuntu :

 

بهترین لینوکس برای امنیت و هک و مهندسی معکوس و برنامه نویس ها و توسعه دهنده ها

kali linux نسخه پیشرفته backtrack نسخه فوق العاده ای هستش من خودم باهاش خیلی حال می کنم، کالی لینوکس میشه گفت هر آنچه برای هک ، کرک و برنامه نویسی تحت وب نیاز هستش درون خودش داره وبرنامه wine همراهش هستش میتونین برنامه های ویندوز رو روش اجرا کنین و یه کم کار کردن باهاش سخت تر هستش باید لینوکسی باشی تقریبا.

مشخصات فنی:

کالی بر اساس debian هستش و از رابط کاربری Gnome برای دستکاپ استفاده می کنه و سبک هستش تقریبا و دارای ابزار پیش فرض زیادی هستش  و از نظر معروفیت در رتبه ۱۸ رو داره و از نظر لایو در میان دیگر لینوکس ها متوسط رو به بالا  هستش و اما انتشار زیاد مشخص نیست و نصب سختی داره مثل دبیان به نسبت توزیع های قبلی که معرفی شد.

وبسایت رسمیش:

http://www.kali.org/

تصویری از محیط کالی:

 

بهترین توزیع برای یاد گیری هسته و لینوکس کار حرفه ای شدن

arch linux توزیع جدا که خود یکی از توزیع های اصلی لینوکس هستش توضیحات خیلی خوبی تو این زمینه داره و همه چیز رو توضیح میده به شما و اما شما خودتون همه کاره سیستم هستید و دسترسی زیادی داری و باید حواستون به اعمالتون باشه و باید با ترمینال زیاد کار کنید و خیلی از چیز های گرافیکی رو ندارید و شعار سازنده هاش این هستش که این اگر بخواهیم پشت سیستم های گرافیکی پیچیدگی ها رو پنهان کنیم یه چیز پچیده تری بوجود میادش، پس برای شروع بهتون پیشنهاد نمیکنم.

مشخصات فنی :

arch خودش یه توزیع اصلی هستش و از دسکناپ Cinnamon استفاده می کنه تقریبا سبک هستش و user friendly نیست زیاد و رتبه ۸ ام رو از نظر معروفی داره و برای دسکتاپ و سرور مناسب هستش و معمولا هر ماه یک ورژن میده و بسیار تیم توسعه دهنده قوی ای داره و از نظر امینیتی نسخه امنی به حساب میادش.

و سایت سازنده اش:

https://www.archlinux.org

و تصویری از محیط این سیستم عامل:

 

بهترین توزیع برای سرور

centos بهترین نسخه برای سرور هستش بی شک قدرت و رویکرد این نسخه برای راهندازی سرور هستش و خودش به صورت خودکار فایروال و … برای راهندازی داره ولی معمولا رو سرور نسخه دستکاپش رو نصب نمیکنن و نسخه بدون رابط کابریش رو نصب می کنن من خودم از طرفدار های پر و پا قرصش هستم میتونین باهاش یه گپی بزنین.

مشخصات فنی:

سنت او اس نسخه ای بر پایه red hat یا پدرش fedora هستش و از رابط کاربری gnome برای دسکتاپ استفاده می کنه که بالا در موردش صحبت کردیم و اما نسخه های centos معمولا نا منظم منشتر میشن میانگین هر ۴ ماه یک بار یه نسخه منشتر می کنه و از لحاظ معروفیت در رتبه ۱۲ ام قرار داره نسخه مناسب با سرور و دسکتاپ هستش با قابلیت live متوسط و اما سرعت و سازگاری مناسبی با نرم افزار های وب داره و با سیستم های ضعیف هم خوب کار می کنه.

سایت توسعه دهنده:

http://www.centos.org

واما تصویری از محیط cent os :

 

 

بهترین توزیع Live و قابل حمل سیستم عامل

Damn Small Linux شاید بتونم بگم برای سیستم عامل حجم ۵۰ مگابایت اونم live هیچی نباشه من معمولا جایی بخوام باشم نیاز داشته باشه روی سیستمی که ویندوزش بالا نمیادش فایل بکاپ بگیریم از DSL رو همونجا دانلود می کنم یه روی فلشم دارم سریع بوتش می کنم و همه کاری نیاز باشه می کنه خیلی سبک سریع و کم حجم هستش به نظر من تقریبا یه معجزه اس آخه یه فایل PSD میشه ۵۰ مگ نه یه سیستم عامل.

مشخصات فنی

این نسخه بر پایه KNOPPIX و یا پدرش debian  هستش که میتونین از پدرش برای ساپورت بهتر درایور ها استفاده کنید اما رتبه لایو اش که بسیار بالا و از لحاظ معروف بودنش رتبه ۷۸ رو داره و معمولا انتشار های نا منظمی داره و از JWM برای desktop بهره می بره و به راحتی میتونین رو USB برای نصب بریزین.

سایت توسعه دهنده:

http://www.damnsmalllinux.org/

اما تصویری از محیط DSL:

 

بهترین توزیع برای گرافیست ها و مالتی مدیا کارها

ubuntu استودیو نسخه ای استدیو ubuntu محبوب هستش که با ارائه برنامه های مالتی مدیا و گرافیکی با در نظر داشتن لایو بودنش میتونه یه پکیج کامل برای طراحانی که به لینوکس عادت کردن باشه و ابزار مناسب برای رکورد و میکس صدا و کارهای تصویری دارد و حجم مناسبی به نسبت خدماتی که ارائه میده اگر شما جزو طراحان هستید این لینوکس انتخاب اول و آخر شما خواهد بود البته من خودم تا حالا نصبش نکردم.

مشخصات فنی

مبنای مشخصا ubuntu هستش ولی از دسکتاپ unity استفاده نمی کنه از Xfce استفاده می کنه انتشارش با اوبنتو هستش و لایو هم در حد متوسط جوابگو هستش و در رتبه معروف بودن ۵۱ رو نصیب خودش کرده به لحاظ نصب هم مثل پدرش اوبنتو ساده هستش.

سایت توسعه دهنده:

http://ubuntustudio.org/

و تصاویری از محیط این سیستم عامل:

 

بهترین توزیع برای موبایل

اندروید برای همه اسمش آشناس اندروید یه لینوکس هستش که گوگل برای موبایل ها شروع به توسعه اش کرده و خیلی توسعه اش سریع تر از اون چیزی هستش که انتظارش رو داشت و تفاوت های زیادی داره با پردش حتی میتونین اون روی سیستم pc خودتون نصب کنید و ازش لذت برید اندروید نیاز معرفی بیشتر نداره مطلب زیاد هستش و اما نسخه های دیگه ای رو میشه رو تبلت یا موبایل نصب کرد مثل خوده Ubuntu که میشه روشون نصب کرد.

مشخصات فنی:

بر پایه ابونتو شروع شده و اینقدر گنده شده میشه گفت جدا از ابونتو هست و بر پایه andorid هستش دیگه و از نظر معروفی میشه گفت در حد اندازه Ubuntu هستش و اما انتشارش هم که دست گوگل هستش از من بهتر میدونین و اما نوع دسکتاپش andorid هستش.

و اما سایت های توسعه دهنده اش:

www.android.com
http://www.android-x86.org/

اما تصویری از محیط:


انتشار

در

,

توسط

برچسب‌ها:

نظرات

45 پاسخ به “برترین توزیع های لینوکس در کاربری های مختلف ۲۰۱۴”
  1. nosignal

    خیلی کامل و دلنشین توضیح دادین
    نکته عالیشم همراه با تصاویر بودنشه
    لذت بردم
    ممنون
    موفق باشید
    و هرگز مغرور نباشید

  2. جاوید

    واقعا مفیدو مختصرو کاربردی
    مرسی

  3. هر جا رفتم مث اینجا نبود خدایی
    کالیت ورژن چنده من ۱.۰.۹ هس

  4. سلام…واقعا عالی بود..فقط یه سوال..من لینوکس رو نصب کردم ولی یکی از درایو هام رو نشناخت..منم مجبور شدم بعد از کلی درگیری دوباره به ویندوز برگردم..یوالم اینه که برای نصب لینوکس باید تمام درایو ها رو فرمت کرد تا خود سیستم عامل اونا رو پارتیشن بندی کنه و بشناسه یا نه راه ل دیگه ای داره..ممنون میشم پاسخ رو به ایمیلم بفرستید..موفق باشید

    1. Mahdiam

      از کدام توزیع استفاده می کنید؟

  5. صبا

    سلام ببخشید چرا خود ابونتو توی مقایسه ها نبود؟ و اگر میشه یه مقایسه تصویری از سرعت عملکرد نسخه ها بذارید البته ابونتو فراموش نشه

    1. Mahdiam

      ما نظر کارشناسان رو گذاشتیم اوبونتو متاسفانه بر خلاف میلم که خیلی دوسش دارم باید بگم کمی داره از محیط opensource دور میشه و کاهش کارایی داره رو حساب وابستگی هایی که ایجاد که کرده و انحصار طلبیش مثلا شما همین desktop unity نیاز به سیستم قوی داره مصرف بالایی داره.

  6. وحید

    من ۴-۵ ساله لینوکس کار می‌کنم. اولش تحت ویندوز نصب کردم و الآن ۳ تا هارد دارم ۴ جور لینوکس روشون نصبه و هیچ ویندوزی هم ندارم.
    انواع لینوکس رو امتحان کردم(حتی غیر لینوکسی ها مثل react , colibri ) مینت و آریوس و اسلکس و شریف و پارسیکس و کارآمد و اوبونتو و تریسکل و…)
    با اوبونتو ۱۰.۰۴ از همه راضی‌تر بودم که الآن کوچیدم به ۱۲.۰۴ (از ۱۴.۱۰ راضی نبودم) دنبال تجربه‌های تازه‌ترم شاید اون bodhi رو انتخاب کنم.

    1. Mahdiam

      به نظر مناسب ترین و راه دست ترین نسخه ۱۴,۰۴ هستش بسیار مناسب تر هستش، ولی هر چی لینوکس کار رو عشقه 😀

    2. araska

      سلام
      خب نتیجه کار با لینوکس های مختلف داشتی میشه توضیح بدی اونا چطوری اند هر کدوم رو جداگانه توضیح میدی؟ ممنون

      1. Mahdiam

        انشاالله در مورد هر کدوم مفصل در آینده صحبت می کنیم.

  7. َآریان

    موفق باشید.

  8. masoud

    از دست شما ممنون، بسیار خوب بود. و البته پیشنهاد میکنم یکم از حالت خودمونی در بیاد و علمیتر صحبت کنید.
    به هر حال خوندن مطالبتون لذت بخش بود.

  9. مهدی

    سلام واقعا ممنون خدا خیرتون بده
    ان شالله توضیحات مفصل تر رو که گذاشتید یه خبری به ایمیلم بدید.
    یا مهدی

  10. seyed ali

    نمیتونستم از انصاف بگذرم و نظرم رو نگم
    خیلی خوب توضیخ دادین
    و عالی بود.

  11. محمد

    سلام لطف کنید بگید برای بازی کودوم بهتره؟ اصن بازی روی لینوکس اجرا میشه؟

    1. Mahdiam

      بستگی به بازی هاتون داره بازی لینوکس فرقی نداره نسخه چی باشه
      برا بازی های ویندوز برنامه های wine آخرین نسخه و playonlinux رو نصب کنید و باهاشون کار کنید

  12. Erfan

    ببخشید ولی متاسفانه من اثری از RedHat و Fedora نمی بینم در حالی که تو زمینه های مختلف حرف اول رو می زنن.

    1. Erfan

      منظورم خود شخص شخیص Fedora و RedHat هستش =)

      1. Mahdiam

        RedHat و Fedora آنچنان کاربردی نیستن.
        حالا شما دوست دارین بحث جداس.:D

  13. spider211

    داش دمت گرم واقعا عالی بود بازم بزارید

  14. mastaneh

    واقعا عاااااااالی بووووووووووووووووووووووووود.
    مرسیییییییییییییییییییییییییییییی

  15. fatemeh

    با سلام و خسته نباشید واقعا حرف نداشت
    ولی راستش من باز موندم چی انتخاب کنم برای کار برنامه نویسی وب میخام ولی ظاهر گرافیکی هم برام مهمه و اینکه هر ترم افزاری بخوام به راحتی نصب شه …
    آیا برای تغییر ویندوز از ۸ به لینوکس باید درایور ها مو فرما کنم نمیشه اطلاعات و ترم افزارهایی که تو درایو غیرسیستمی نصب کردم برام بمونه و دوباره نصب نکنم؟ممنون میشم بهم بگین دقیقا چی نصب کنم و بقیه سوالاتمم پاسخ بدین
    به ایمیلم بفرستین ممنون میشم

    1. Mahdiam

      بسیار عالیی خوشحالم که شما دارین لینوکسی میشین
      بهترین توزیع برای کاربران تازه وارد ubuntu و یا linux mint می باشد که mint خیلی شبیه ویندوز هستش ولی من پیشنهاد نهاییم ubuntu هستش اگر سخت افزار سیستمتون حداقل دو گیگ رم داره.
      و یا میتونین از deepin استفاده کنید اگر خیلی خیلی ظاهر زیبا براتون مطرح هستش ولی ابتدای کار اذیت میشن.
      چرا میتونین بدون لطمه زدن به سایر درایو هاتون لینوکس رو هم نصب کنید. حتی در کنار ویندوز.
      توجه داشته باشید تو انتخاب درایو ها احتیاط نکنین کل هارد رو یک پارچه فرمت می کنین ها.
      فقط یک درایو رو با حداقل ۳۰ گیگ فضا برای لینوکس کنار بگذارید.
      به زودی یک یادداشت ارسال خواهم کرد چگونه لینوکسی شویم در اون نوشته دقیق میگم باید چی کار کنیم.

      1. fatemeh

        ممنون از راهنماییتون

        1. Mahdiam

          مطلب جدید برای شما که میخواین لینوکسی بشین:

          http://4xmen.ir/چطوری-لینوکسی-بشیم-بالاخره-منم-لینوکس

      2. من

        سلام من vmware workstation 12رونصب کردم حالامیخام linux mintروش نصب کنم ونسخه دسکتاپش رو از سایت رسمیش کم دانلود کردم ولی با پسوند torrent.ذخیره میشه وقتی از داخلvmware میام انتخابش کنم خطا میگیره واقعا دیگه نمیدونم چکارکنم!!!!!!!!خواهشا به دادم برسید
        ایمیلم دادم

        1. ‌A1Gard

          سلام توررنت؟ (انتظار ندارید که سیستم عامل با یه فایل ۲۰ کیلوبایت نصب شه؟)
          تورنت یک شیوه برای دانلود هستش نه فایل نصبی سیستم عامل.
          برای دانلود پیشنهاد می کنم اگر از سایت اصلی موفق به دانلود میشوید از این امتحان کنید:
          http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/Linux-Mint-Stable-30183.shtml

  16. moslem

    با عرض سلام وخسته نباشید
    من ویندوزیم خیلی دوست دارم لینوکسی بشم تو بحث های ادمین شبکه با ویندوز سرور ۲۰۰۸ کارمیکنم با ویندوز سرور خیلی کار کردم ولی دوست دارم لینوکسی بشم استادام هم میگن سمت لینوکس برم ولی هیچ آشنایی ندارم همش از امنیتش میگن وچیزی که تو شبکه خیلی مهمه امنیته…..ولی دوستام همه از سختیش میگن منو میترسونن میخوام راهنماییم کنیم تازه میخوام لینوکسی بشم وبرای ادمین شبکه کدوم توزیع بهتره ….و بازار کارش تو ایران چجوریه؟؟؟؟؟؟

    1. Mahdiam

      اگر اینقدر عشق شبکه هستی پیشنهاد می کنم بری سیستم محصولات سیسکو نه لینوکس ولی خوب تو امنیت فعلا حرف اول رو داره لینوکس میزنه با این که متن باز هستش و سورسش در اختیار عموم قرار دارد.
      بهترین توزیع برای سیستم Red Hat Enterprise ولی رایگان نیست و خدای امنیت هستش و هزینه خیلی بالایی داره تهیه اش و اما من پیشنهاد نهاییم برای شما یا ubuntu و یا centos نسخه های desktop اش هستش یا اگر cloud کار کنی که خیلی بهتر و موفق تری.
      فعلا تو ایران بازار توسط ویندوز قبضه شده چون لینوکس مطرح نیست تو کشور.

      برای لینوکسی شدن هم به نوشته زیر مراجعه کن:

      http://4xmen.ir/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%86%D9%85-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3

  17. bahman211

    dada nn jaleb bood mamnoon
    garm vagha

  18. Neman

    سلام ممنون از توضیح جالبتون
    میخواستم بدونم من الان با برنامه پایتون کار میکنم تازه کار هستم و علاقه به برنامه نویسی و هک دارم، اگر بخوام سیستم لینوکس روی دسکتاپم داشته باشم کالی لینوکس بهتره یا سیستم دیگر؟؟؟

    1. ‌A1Gard

      با سلام ، خواهش

      اگر تسلط کافی بر رفتار ها و فرامین لینوکس دارید کالی قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود
      در غیر این صورت استفاده از Ubuntu و یا Mint میتونه زمینه ی خوبی برای آشنایی با لینوکس باشه البته تمامی ابزاری که در کالی در اختیار شما هست رو میتونید به صورت جداگانه بر روی این دو توزیع نصب و راهندازی کنید.
      برای پایتون هم حتما pycharm که توضیح در موردش دادم میتونه محیط توسعه دلپذیری برای شما باشد.

      1. Neman

        ممنون از شما.

      2. Neman

        منظورتون از pycharm چی بود؟؟؟اسمشو تا حالا نشنیده بودم یک توضیحی خواهشا راجبش بدین،سپاسگزارم.

  19. alaee

    سلام
    واقعا مطلب کاربردی و مفید بود
    ی سوال : تو سایت mint چند نسخه واسه دانلود گذاشته شده کودوم بهتره؟
    تشکر

    1. ‌A1Gard

      نسخه Cinnamon و ۳۲ بیتی

  20. علی

    به نظر شما بهترین لینوکس برای هک و حملات dos, ddos کدوم هست و ایا اون لینوکس خودش نرم افزار های مربوطه رو داره یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. ‌A1Gard

      kali linux برنامه های زیادی در زمینه فلود و ddos داره

  21. شهرام

    سلام
    بابا توضیحات ممنون…ولی این توضیحات و جاهای دیگه دیدم…امید دارم که ازتون ندزدیده باشن.
    راستش من اصل ویندوز بودم
    ولی یه مشکلاتی برای موبایل اندرویدیم افتاد بخاتر یه کار ۵ دقیقه‌ای که با لینوکس داشتم مجبور شدم لینوکس نصب کنم.
    الانم عاشق لینوکس شدم
    و خیلیم باحاله????
    میشه راهنمایی کنید کدوم توزیع لینوکس از همه سنگین تره…منظورم اینه‌که حجمش بیشتره و قدرت سخت‌افزاریه بالاتری میخواد.

    1. ‌A1Gard

      خواهش میکنم
      اگر هم کپی برداری شده اشکالی نداره ما هدفمون از تولید محتوای وبسایت ارتقای دانش فناوری اطلاعات و برنامه سازی و مهندسی معکوس میباشد حتی اگر در سایت خودمون بازدید کننده نخونه مطلب رو.
      خیلی خوبه و ورودتون به دنیای لینوکس رو خوش آمد میگویم
      نسخه های دسکتاپ اکثر سنگین تر هستند ولی به طور کلی میشگه گفت سیستم طوری طراحی شده که با حداقل ها هم بتونه کار کنه ولی بخوایم رتبه بدیم نظر شخصی من kde از همه سنگین تر هستش اونم به خاطر حساسیت هایی که روی ظاهر وجود دارد.

  22. cloner010101

    ففط کالی و بک ترک ۵ r3 عشق است لینوکس ویندوز سوسول بازیه

    1. ‌A1Gard

      احتمالا حسابی destroyer هستیا 😀 که اینجور شمشیر کشیدی رو سایر توزیع ها هر رویکردی یه چیزی رو میطلبه عزیزم.

  23. برای برنامه نویسی ارچ و ابونتو عالیه چون مقدار رم کمی رو مصرف میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *