برای طرح سوال و دسترسی به آموزش ها  کانال ما در تلگرام بپویندید  

اسکایپ و skype در Ubuntu و Linux

 

اسکایپ چیست؟

به نقل از ویکی پدیا:  نرم‌افزار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدیویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان است و برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل نیاز به خرید اعتبار می‌باشد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدیو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اسکایپ یک شبکه ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر (Peer to Peer) است که توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شد. این دو قبلاً در ساخت یک شبکهٔ اشتراک پرونده به نام کازا (به انگلیسی: Kazaa) همکاری داشتند. برنامه اسکایپ تا انتهای سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر داشته‌است.

شرکت پشتیبانی کنندهٔ این شبکه به نام Skype Group در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت ای-بی (به انگلیسی: ebay) خریداری شد و در سال ۲۰۱۱ مایکروسافت اسکایپ را به قیمت ۸٫۵ میلیارد دلار خرید.[۴] مقر اصلی این شرکت در لوکسامبورگ قرار دارد و شعبه‌هایی نیز در لندن، پاریس، تالین و پراگ دارد.

هشدار در مورد اسکایپ

skype متلعق به مایکروسافت است و مایکروسافت یکی از بزرگترین حامیان NSA هستش یا بهتر بگیم ماهیت وجودی مایکروسافت وابسته به NSA هستش  و همواره وطن پرستی این شرکت موجب فروش اطلاعات بی حد و مرز مایکروسافت به آژانس امنیت ملی امریکا بوده است و حال انکه استفاده از skype معادل در اختیار قرار دادن اطلاعات شما در اختیار این آژانس می باشد آقای Edward Snowden که خود از پیمان کاران NSA و کارمندان سابق سازمان سیا بوده به این مسائله اذعان داشته و اسکایپ را دشمن محرمانگی اطلاعات خوانده است، پس در استفاده از آن جانب احتیاط را داشته باشید

نحوه نصب skype در ubuntu:

ترمینال را باز کنید با Ctrl+Alt به همراه T  و این دستور را اجرا کنید:

sudo dpkg --add-architecture i386

سپس دستور زیر را برای افزودن کتبخانه های skype اضافه کنید:

sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

حال با دستور زیر apt-get رو به روزرسانی و skype رو نصب کنید:

sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

خب حدودا ۲۰ مگابایت دانلود دارید و بعد اسکایپ نصب میشود و میتونید ازش لذذت ببرید و اون رو تو نرم افزاراتون پیدا کنید.

 

 

 

 


انتشار

در

, ,

توسط

برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *