برای طرح سوال و دسترسی به آموزش ها  کانال ما در تلگرام بپویندید  

۵ دلیلی که چرا باید کرومیوم را به جای گوگل کروم استفاده کنیم!

Chromium چیست؟

کرومیوم یک مرروگر بر پایه webkit است که تمام مرورگر های google Chrome , Brave , opera, Edge, Yandex و epic از این مرورگر مشتق شده و می‌شوند، و کمی از کروم کمتر پایدار است ولی مزایای زیر را دارد!

چرا از کرومیوم استفاده کنیم؟

  1. کرومیوم همیشه از سایر مرورگرها به روز تره، یعنی ابتدا تغییرات از کرومیوم شروع میشه و سپس بقیه با اختلاف چند روز تا چند ماه اونو منتشر می‌کنند
  2. اوپن سورس هستش، هیچ اطلاعاتی از کاربران جمع‌اوری نمی‌کنه، عده‌ای متعقد هستند که گوگل پس از گرفتن آپدیت از کرومیوم روی اون ابزار جا..سو..سی خودش رو نصب می‌کنه، و از کاربران اطلاعاتشون رو جمع آوری می‌کنه که در مرورگر‌های غیر اوپن سورس مثل Edge این کار رو می‌کنند! ولی کرومیوم رو با خیال راحت می‌تونید استفاده کنید
  3. شما می‌توانید در تغییرات مرورگر سهیم باشید، چون توسعه دهنده‌ها مدام به درخواست ها و توصیه کاربران کرومیوم توجه می‌کنند و مرورگر رو پایه اون درست می‌کنند!
  4. اما  Chromium نسبت به گوگل کروم مصرف رم کمتری داره، و در اجرای جت استریم و وب ۳ تا کنون از کروم راندمان بیشتری داشته! در ضمن آپدیت های اجباری هم نداره حجم اینترنت شما کمتر مصرف میشه!
  5. گوگل با کمک مرورگر خودش به تحریم کمک می‌کنه ولی کرومیوم می‌تونه برای گذر از تحریم به شما کمک کنه!

وضعیت در لینوکس Chromium در لینوکس

تقریبا مخازن لینوکس گوگل کروم رو ساپورت نمی‌کنند چون اوپن سورس نیست ولی کرومیوم رو می‌تونید به سادگی نصب و استفاده کنید

کرومیوم در برنامه نویسی

تقریبا تماما برنامه‌های مبتنی بر مرورگر مثل electron js و selenium از کرومیوم استفاده می‌کنند چون اوپن سورس هستش و اجازه تغییراتی بیشتری به توسعه دهندگان میده!

 


انتشار

در

توسط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *